Ting å gjøre i Bergen

10:47

Siden jeg jobber på bryggen får jeg en hel del spørsmål fra turister om hva jeg anbefaler de å gjøre. Dette noe jeg ikke har tenkt så mye på og dermed gitt helt elendige svar som "eeeh, I don''t know, have you been to the fishmarket? hehe". Så nå har jeg satt meg ned og tenkt på noen ting, turist eller ikke, man kan gjøre i Bergen.

Spise is i Gamle Bergen.
Gamle Bergen er faktisk et veldig undervurdert sted. Personlig syns jeg det er kjempefint der og et perfekt sted for å bare tusle rundt og se på gamle bygninger. At det selges is der er et veldig stort pluss. Gamle Bergen er et passende sted for blant annet første date, andre date, tredje date, tiende date, hundrede date eller hvilen som helst date.

Gå på konsert. 
Bergen har et helt utrolig bra kulturmiljø og det spilles kjempemange konserter rundt om i byen i alle sjangre. Om man holder seg litt oppdatert er det fryktelig mange bra konserter som spilles. Vanligvis er det ikke så alt for dyrt heller.

Akvariet.
Det er dyrt og det er lite kreativt, men det er veldig gøy! Jeg elsker Akvariet, selv om det ikke er noe man gjør en gang i uken akkurat. Jeg sliter litt med er at jeg har så utrolig lyst å klappe og kose med dyrene og da er det selvfølgelig supertrist at det ikke er lov :( :( :( :( Men for all del: det er greit å se på de også.

Gå over vidden.
Min favorittur i Bergen er over vidden mellom Ulriken og Fløyen (om det er fint vær). Derfor anbefaler jeg alle som er i Bergen og klare for å tur å gå over vidden. Om man ikke er keen på å bruke en hel dag er selvfølgelig å gå opp ett av fjellene et fint alternativ.

Piknik i Nordnesparken.
Noe man tenker på flere ganger, men aldri gjør. Her er også fint vær en viktig faktor, men er det det kan det bli veldig god sommerstemning med gode venner og jordbær ogsånn. Er det piknikvær er det ofte også badevær, så da passer det perfekt at Nordnes Sjøbad faktisk er i parken.

Gå på kunstmuseum
Jeg anbefaler å ta turen på kunstmuseet Kode. Utrolig mange fine utstillinger det faktisk er verdt å gå på. Jeg er der nesten aldri, men har veldig fine minner fra de gangene jeg har vært der. Ikke så veldig dyrt er det heller.

Det var mine idéer til ting å gjøre i Bergen. Dette kommer selvfølgelig utenom de vanlige tingene som Bryggen og Fisketorget. Man kan faktisk ikke ha vært i Bergen uten å ha sett de to, enkelt og greit.

Slenger med dette superfine, fotografaktige bildet jeg tok med mobilen min på vei hjem fra jobb.
Blogges senere fine lesere, aka mamma og bestemor <3<3<3

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Hvis du leter etter ting å gjøre i Bergen må du sjekke ut vestlending.no for et utvalg av muligheter til fjellturer, arrangementer, museum, konserter og mange andre ting.

    SvarSlett

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh