Home sweet home

08:47

Da var jeg godt plassert i sofaen etter litt mindre enn 4 måneder siden sist.
Jeg kom hjem i går ettermiddag etter å ha reist i rundt 16 timer, så nå nytes sofaen til det fulleste.

Reisedagen begynte med at jeg sov så lenge jeg kunne i den gigantiske hotellsengen jeg hadde helt for meg selv. Deretter var det bare å sette i gang med å pakke og å luke ut de tingene jeg ikke trengte.
Da jeg hadde sjekket ut, måtte jeg finne på noe å gjøre, siden flyet ikke dro før klokken 19:05. Jeg endte opp å dra på et kjøpesenter, noe som førte til et par unødvendige kjøp. Menmen. Klokken tre var jeg dritlei av å gå rundt, så jeg dro likegjerne til flyplassen. Alt gikk helt fint med innsjekk og biletter og alt. Overraskende nok hadde jeg ikke overvekt, så da brukte jeg heller de 750 kronene på noe annet: sminke.
Flyet gikk greit, jeg så tre filmer og spiste mat. KLM har så utrolig mange bra filmer tilgjengelig, så det var kjekt! De hadde til og med byttet ut filmene siden jeg fløy til, så jeg hadde helt nytt utvalg. I tillegg er det veldig gøy å få servert mat hele tiden!

Jeg landet i Amsterdam rundt 12 og flyet til Bergen gikk ikke før klokken 15:05, så hadde ganske så god tid på flyplassen der også. Det var deilig å ha god tid, men også litt kjedelig. Endte med at jeg drakk champagne og spiste sushi på en champagne-bar, på pappa sin oppfordring.

Klokken 16:45 landet jeg på Flesland. Det var veldig, veldig, VELDIG deilig! Der gjorde jeg ferdig tax-free handlingen, men var for trøtt til å ta helt av. Hadde dessuten allerede kjøpt litt for mye på de to andre tax-free'ene. Kjøpte kun et par ting, sånn at jeg iallefall fikk brukt noe av kvoten min. Det rareste som skjedde da var at jeg ble spurt om legitimasjon. Hadde nesten glemt at det var en greie, haha!
Deretter skulle jeg hente bagasjen, og nordmenn er virkelig helt hjernedød på akkurat dette punktet. Er det så vanskelig å skjønne at den gule stripen er for at vi skal stå BAK når vi venter? jeg gjentar: vi skal stå BAK den gule stripen når vi venter på bagasjen. Det er faktisk veldig mye vanskeligere å a) se bagasjen tidsnok til å ha tid til å ta den. b) faktisk ta bagasjen av båndet når du har folk rett vedsiden av deg på hver side. c) ikke være en sur bitch. Så plis: respekter den gule stripen neste gang du er ute å reiser!

Uansett: jeg ble hentet på flyplassen (uten norske flagg, men jeg skal la det gå) av tre blide folk som det var veldig deilig å se igjen! Jeg ante fred og ingen fare da jeg gikk ut av flyplassen. Jeg mener: fint vær, fine folk, fin by. Men da jeg kom ut ble jeg møtt av en vegg av kulde! Meget ubehagelig opplevelse det der.
Jeg brukte dagen på å chille og bare nyte at jeg var hjemme. I tillegg var det SÅ gøy å se Yvonne gjøre det så utrolig bra på The Voice! Det gjorde hjemkomsten ekstra fin!

I dag sov jeg til 15, og har ellers ikke gjort på en dritt, så er ikke vits å utdype noe fra i dag.
Nå gleder jeg meg til norsk 17. mai med bunad (som jeg sikkert ikke får på meg) og rømmegrøt!

Utsikten fra hotellrommet

Dette er meg som kjeder meg mens jeg venter. Glemte også å si at jeg har farget håret blondt, hehe

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh