Costa Rica!

12:50

Da har jeg forlatt Nicaragua for denne gang, og sitter nå på en koselig kafé i Monteverde, Costa Rica.

Siden sist har jeg hatt eksamen, noe jeg er svært fornøyd med å ha overlevd! I tillegg har vi hatt avskjedsfest, vært i Karibien, vært på Enrique Iglesias konsert og så dratt til Costa Rica.

Eksamen gikk bra, hadde ikke så veldig store krav til meg selv, da jeg er her mest på gøy, så er fornøyd med å ha fullført! Vi hadde både en muntlig og en skriftlig eksamen, og nå holder jeg på med en hjemmeeksamen i Latin Amerika studier. Det går veldig tregt.

Et par dager etter avskjedsfesten og eksamen dro jeg og Astrid, hun jeg drar med, til Corn Island, som er en karibisk øy i Nicaragua. Der var også noen andre jenter fra studiene våres, blant annet hun ene roomien min, Sigrid. Det var helt vanvittig fint der og om noen der ute noen gang skal dra til Nicaragua, er Little Corn Island et sted jeg absolutt vil anbefale: fine strender, god mat og hyggelige folk! Det var helt fantastisk god mat på nesten alle stedene vi spiste, så det var et stort pluss. Vi solte oss, badet og spiste. Med andre ord: levde det søte, og late, liv i Karibien.

Deretter dro vil tilbake til Stillehavskysten og var to netter i Managua. Egentlig var tanken å kun være der en natt, men da jeg fant ut at Enrique Iglesias hadde konsert 1. mai, ble vi en ekstra dag. På dagtid på 1. mai dro vi på en kafé som heter La Casona Del Café. Billig kaffe og de som jobbet der var superhyggelige. Der satt vi en god stund, drakk kaffe og studerte. Egentlig studerte jeg ingenting, men benyttet sjansen til å se på The Voice og å heie på Yvonne.
Konserten var utrolig gøy! Det begynte å høljeregne en stund før han kom på scenen, så man hadde to valg: danse eller fryse. For meg var valget enkelt: danse. Siden vi har hørt sangene på repeat i tre måneder, så kunne vi, ufrivillig, veldig mange av sangene, noe som gjorde det ekstra morsomt. I tillegg elsker Latin Amerikanere Enrique, så de var jo i 100%. En tilstand som veldig fort smittet over på meg.

Etter tre gode timer med søvn, tok vi turen til Costa Rica. Vi tok Ticabus, veldig behagelig, men ganske kaldt. Har også oppdaget hvor mye jeg elsker Schengen, da grenseovergangen ikke var barebare. På ettermiddagen den 2. mai, kom vi frem til her vi er nå: Santa Elena, Monteverde. Utrolig koselig landsby, med god kaffe og fine kaféer. Vi bor på et hostell som heter Sloth Backpackers, og er superfornøyde. Utrolig hjelpsom resepsjon, god frokost og fine rom med eget bad! Etter tre måneder med kaldt vann i dusjen fikk vi endelig tatt oss en god og varm dusj, så vi er fornøyde.
Dagen etter vi ankom denne herlige landsbyen, dro vi på en kaffeplantasje. Det var ganske interessant og vi fikk se hvordan og hvor de dyrket kaffe. I tillegg fikk vi litt info om kakaobønner og sukkerrør. Høydepunktet var garantert smaksprøven på sjokoladen.
I går dro vi på ziplining. Det var utrolig kult! Det var en slags tour, hvor vi hadde 15 forskjellige ziplines. Mange av de var ganske lange. Den lengste var over 700 meter og er den lengste i hele Latin Amerika. Det var kjempegøy og enkelte steder var vi ca. 140 meter over bakken og kjørte ca. 80 km/t! Inkludert i touren var det en såkalt "Tarzan Swing", som egentlig var en gigantisk slengdisse. Den nest siste ziplinen, som var den lengste, ble kaldt "Superman", dette fordi vi måtte henge som Supermann: altså med hele fronten ned og hodet først. Det var utrolig kult og gøy, men også en smuuule skummelt.

På vei til Corn Island

Flyplassen!


På vei til Little Corn Island






En fornøyd Synne på Enrique Iglesias konsert


En busslei Synne


Kaffeplantasje

Kaffeplantasje









Så det var en aldri så liten update!
Klem til alle hjemme!

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh