10 ting jeg har lært på denne reisen.

08:05

Etter mye om og men har jeg bestemt meg for at jeg vil fortsette å blogge nå som jeg har kommet hjem. Rett og slett fordi jeg liker å skrive og er en oppmerksomhetssyk grinunge.

Anyways: jeg har vært hjemme et par uker nå, og har begynt å komme tilbake til hverdagen igjen. 
Jeg har også innsett at jeg har lært en hel del på denne turen, så jeg skal nå dele 10 mer eller mindre viktige ting jeg har lært:
1. Jeg er helt utrolig morgengretten. Nå har jeg ikke gått rundt og trodd at jeg var tidenes morgenfugl, men trodde ingen andre var det heller. Det var tydeligvis veldig feil. Faktisk var det veldig mange morgenfugler rundt meg hver morgen, noe som førte til enda mer morgengrettenhet for min del, da jeg ikke vil, eller bør, bli snakket til før jeg har spist frokost.

2. Flipflops er undervurdert. Jeg har egentlig aldri skjønt greien med flipflops før jeg dro til Nicaragua: de er stygge, vonde å gå i og jeg bor i Norge så hva søren? Men det viste seg at de ikke er så vonde å gå i, og ikke så stygge som jeg skulle ha det til. Samtidig var det drøyt behagelig å ha frie føtter i den varmen, og de er veldig lette å ta på seg. Go flipflops!!!

3. Det fins mange rare folk. Jeg har alltid visst at det fins mange rare folk, men hello? Jeg har møtt så utrolig mange sære personligheter på denne turen at jeg begynner å lure på om folk med sosiale antenner er en utrydningstruet rase. 
Eller så er det bare jeg som er rar. Det er en tanke som har slått meg flere ganger.

4. Jeg elsker Norge. Ikke bare elsker jeg velferdsstaten, men kulturen, maten, været: alt. Jeg har hørt mange ganger at det å bli født i Norge er å trekke vinnerloddet, men det har ikke gått opp for meg før nå for utrolig heldig jeg er som er født og oppvokst i Norge <3<3<3<3<3<3

5. Det kan bli for varmt. Vinteren i Bergen kan gi deg inntrykket av at det aldri kan bli varmt nok eller nok opplett. Vel. Det kan det. Herre min gud så varmt det var enkelte dager. Jeg hadde ikke lyst til å gjøre noe annet enn å stå naken foran viften. Jeg var så ekstremt glad da det regnet for første gang på tre måneder og jeg for en gangs skyld ikke kjente solsteken brenne i nakken.

6. Man blir fort lei av ris. Kort sagt: ris til hvert måltid blåser opp hele kroppen og ender opp med å smake papp etter et par uker.

7. Søtt er ikke alltid bra. Som den sjokolademomsen jeg er har jeg alltid tenkt at jo søtere jo bedre. Men faktisk KAN det være for søtt. For eksempel sånn som så og si alt i Latin Amerika er.

8. Det er deilig å være alene. Jeg har alltid sett på å være alene som kjedelig, men når man bor oppå hverandre i så lang tid er det faktisk utrolig deilig å være litt alene innimellom og bare være i egne tanker.

9. Jeg er unormalt forfengelig. Tydeligvis er det ikke normalt å ta med seg strykejern på tur.

10. Og til slutt, klassikeren: borte bra, men hjemme best. Det er så sant. Jeg hadde det supert på tur og det er en opplevelse jeg absolutt ikke ville vært foruten, men det var helt utrolig godt å komme hjem. Følelsen av å bare legge seg langflat på sofaen etter nesten fire måneder var helt utrolig digg!

Det var det! Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å skrive om fremover, så det er bare å vente i spenning!


Peace out!

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh