Baseballkamp, legebesøk, bytte av hostell mm.

20:07

Det er en god stund siden jeg blogget sist. Dette litt fordi det ikke har skjedd så veldig mye nytt, litt fordi jeg ikke har giddet, litt fordi jeg har hatt dårlig internett og litt fordi jeg har hatt ganske mye å gjøre.
Siden sist har vi først og fremst byttet hostell. Dette var fordi til nå har vi vært en gjeng som har vært noen her og noen der, og kulturstudier ønsket å samle disse til et hostell. Det gikk helt greit å flytte for min del, og det nye hostellet er veldig fint! Vi bor nå tre jenter på rommet vårt. Kan dessverre ikke legge ut bilder av rommet fordi det er for rotete.
Jeg har også fått ny pers i antall legebesøk på færrest mulig dager med 4 besøk på 6 dager. Det er faktisk ikke verst. Jeg fikk først antydninger til nyrebekkenbetennelse og dro til legen for det forrige lørdag. Jeg var ganske så dårlig både lørdag og søndag. Mandag dro jeg tilbake for å sjekke at medisinen hadde hjulpet. Det hadde den, så jeg var kvitt nyrebekkenbetennelsen allerede da. Senere den kvelden ble jeg veldig dårlig og kastet opp flere ganger. Dette skjedde også på tirsdag og på onsdag. Jeg var rett og slett bare veldig kvalm hele tiden. På onsdag dro jeg tilbake til legen og fikk medisiner for "irritert mage". Jeg ble bedre veldig fort, men medisinen gjorde meg ganske så trøtt, så er deilig å være ferdig med det. På fredag var jeg innom for å se at jeg hadde blitt frisk og tok noen blodprøver. Jeg håper på at det var det siste legebesøket på en god stund!

Forrige fredag var vi på en utflukt til gamle León. Siden jeg var syk gadd jeg ikke å ta et eneste bilde. gamle León følte jeg meg ganske dårlig, men var veldig spennende selv om. Etter en omvisning i gamlebyen dro vi til en lagune i enden av en vulkan. Det var utrolig fint og vannet var kjempedeilig!

Nå på fredag var vi på baseballkamp! Det er visst den store greien her i Nicaragua. Det var ganske interessant og god stemning. Syns det var overraskende gøy, selv om jeg ikke fikk helt med meg hva som skjedde 90% av tiden.
På lørdag flyttet vi som sagt inn på nytt hostell og dro en tur på stranden etterpå. Det var veldig deilig. Vi var der ganske lenge, ble brun, litt rød, badet. Med andre ord: koste oss meget. 
I dag har det helt ærlig skjedd veldig lite! Det har vært en ekstremt slapp dag, hvor vi har spist burger king til frokost og vært på rommet vårt.

Ellers så går studiene ganske så bra. Jeg syns fortsatt selve snakkebiten er vanskelig, men det går bedre. Jeg har også begynt å ta salsatimer, så jeg kommer til å være den latinodanseren når jeg kommer hjem. Norway: be prepared.
Nå har vi nettopp spist middag i sengene våres og skulle egentlig se Oscar-utdelingen, men det gikk ikke helt som planlagt, så jeg avslutter med dette.

Baseball:





Et par fristebilder fra stranden i går:





Håper alle der hjemme koser dere med vinterferie!

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh