@Nicaragua

05:25

Da var jeg omsider plassert på rommet mitt. Det har vært en veldig lang reise: flyet gikk fra Flesland 06:30 og fløy til Amsterdam. Etter et par timer venting der tok vi fly til Panama City. Det var en relativt lang tur på rundt 10 timer, men den var overraskende behagelig. Masse mat, masse film, masse lesing og ganske gode seter også. Dette til tross for at hun foran meg hadde setet så langt bak som mulig gjennom hele flyturen. Ventetiden i Panama var ganske så lang, så vi prøvde å slå ihjel litt tid med å gå å se i butikker og å snakke med andre som også reiser med kulturstudier. Flyturen fra Panama til Nicaragua var derimot noe helt annet enn den forrige flyturen. Lettingen og landingen var i sterk grad preget av turbulens, noe som var ekstremt ubehagelig. Men det gikk heldigvis veldig bra likevel.
Da vi landet i Menagua (hovedstaden i Nicaragua) måtte vi gjennom en del sikkerhetssjekker og diverse. Jeg er veldig stolt over å fortelle at jeg fikk mitt første stempel i passet, YEY!!! Vi tok så buss fra Menagua til León. Trodde det skulle bli en ekstremt ubehagelig busstur, men ble veldig overrasket over at den var såpass behagelig. Vi ble plassert på tre ulike hosteller, fikk rommene våres, så gikk vi å la oss.
Rommet er ganske greit egentlig. Er litt slitt og unorskt, men tror det skal gå veldig fint å bo her de neste månedene. Til min store lettelse har vi faktisk vårt eget bad, så det var jo veldig greit.
Fikk ikke sove så mye lenger enn til 06:30. I skrivende stund er klokken 07.18 her, så er relativt tidlig på morgenen.
Så det var en liten update fra min side, håper alle der hjemme har det fint!


Edit: kan informere om at det kun er kaldt vann i dusjen her, noe som er ganske interessant! Heldigvis er det varmt her!


You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Følg meg på bloglovin

synnejoh